Avui hem treballat el Googledocs a classe. Consisteix en què els document no s’emmagatzemin a l’ordinador sinó que estiguin directament a Internet. Permet compartir i col·laborar documents d'una manera molt més fàcil. La persona que crea el document pot donar control sobre qui pot accedir als seus documents. En comptes d’adjuntar un document a un missatge: s’adjunten diferents adreces de correu a un sol document. Google docs envia un missatge amb un enllaç segur i directe a aquest document. Clicant l’enllaç podran editar i desar on-line el document. això fa que quan algú del grup edita, tothom veiem aquest canvis. Com que només hi ha un document mai no existiran confusions entre diverses versions, ja k tot estarà desat junt amb les seves versions anteriors. Tots els articles tenen un únic lloc on organitzar-los i editar-los. A més es accessible des de qualsevol ordinador connectat a la xarxa. A més a més, no només ens serveix per a documents de text, sinó també per fulls de càlculs i presentacions.
Per conèixer millor el document hem fet unes pràctiques a classe. Per poder realitzar millor aquestes pràctiques ens hem posat per grups de tres persones.
· La primera pràctica, consistia en crear i compartir un document de text. Una persona del grup, en el nostre cas l’Anna Selma, ha creat un document “ Un dia a l’escola bressol”. Un cop creat ha anat a “comparteix”, “ invita usuaris” i ha posat les nostres direccions i la del professor Jordi Simon, per tal de que nosaltres i ell puguem escriure i ampliar el document. Cada vegada que una de nosaltres afegia informació anava a “edita” , escrivia la seva aportació i apretava a “desa”. Tot seguit, totes actualitzàvem la pantalla apretant F5 i la nova aportació apareixia en pantalla.
El document és pot veure en aquesta pàgina wep.
· La segona pràctica, era crear una presentació que l’havíem d’ utilitzar-la com a eina de comunicació i compartir-la amb tots els membres del grup. En el nostre cas, la nostre presentació, seguint amb el mateix tema escollit en la pràctica anterior, consistia en fer un esquema sobre els hàbits que es treballaven a classe. La presentació es pot veure en aquesta pàgina wep.
http://docs.google.com/present/edit?id=0AQ3b4v04B-ggZGMzaDZid3ZfMWMzeHF6emQy&hl=ca
· La tercera i última apràctica, consistia en crear un full de càlcul i un formulari. La finalitat amb la que nosaltres utilitzem un full de càlcul és la de recollir dades numèriques per fer després càlculs i gràfiques a partir d’aquestes dades. Els fulls de càlcul de Google també es podem utilitzar per emprar i recollir informació a través de formularis. Per crear el formulari vam seguir una sèrie de passos:
1. Vam anar a l’apartat on posava “ formulari” I apretàrem damunt de l’apartat “ crear formulari”.
2. Vam omplir la taula amb preguntes que després havíem de contestar. Cada una de nosaltres va escriure una pregunta. En total en tenim quatre.
3. Un cop fetes totes les preguntes vam apretar a “fer” i seguidament a “desa”.
En aquest qüestionari se’ns presentaven tres qüestions que feien referència a la presentació de l’exercici anterior. Un cop fet el formulari el vam desar i publicar. Una de nosaltres va enviar el formulari a totes les membres del grup per tal de poder-les contestar. Per últim el vam publicar.
El formulari el podeu trobar en aquesta pàgina wep.
Un fet curiós, sobre aquest document, que hem va cridar l’atenció va ser que alhora que estàs veient la teva presentació pots fer comentaris sobre ell amb la resta dels teus companys mitjançant una espècie de chat. Pots fer una presentació Googledocs(una espècie de Power Point), així com formularis(qüestionari). Aquest formularis ens poden servir per captar la informació de la resta dels usuaris, per exemple, per demanar la opinió dels meus companys sobre la presentació que he fet (si els hi ha agradat o no, si he estat correcte...).
Fent les pràctiques m’ho he passat molt bé. Les quatre desconeixíem aquest document i per tant, a mesura d’anar provant i amb les indicacions del professor van poder fer les tres pràctiques. Em va agradar molt el tema de poder ampliar la informació i anar- la editant totes a l’hora. Trobo que és una eina molt útil alhora de fer treballs en grup ja que podem compartir la informació entre nosaltres i, a la vegada, en estalvia temps alhora de quedar per fer el treball: podem anar editant la informació i anar-li donant forma al document a distància sense necessitat de quedar un dia per fer-lo.
Fent les pràctiques m’ho he passat molt bé. Les quatre desconeixíem aquest document i per tant, a mesura d’anar provant i amb les indicacions del professor van poder fer les tres pràctiques. Em va agradar molt el tema de poder ampliar la informació i anar- la editant totes a l’hora. Trobo que és una eina molt útil alhora de fer treballs en grup ja que podem compartir la informació entre nosaltres i, a la vegada, en estalvia temps alhora de quedar per fer el treball: podem anar editant la informació i anar-li donant forma al document a distància sense necessitat de quedar un dia per fer-lo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario